Met vast-mobiele integratie pas je daar simpel een mouw aan. Vast-mobiele integratie ofte FMC (Fixed-Mobile Convergence) wil zeggen dat je één vast telefoonnummer krijgt voor al je toestellen, vaste én mobiele. Daarop ben je altijd vlot bereikbaar, maar je kiest zelf wanneer je beschikbaar bent.
Da’s ook handig voor ons bij Dstny. Stel: onze collega Thomas rijdt om acht uur ‘s ochtends naar kantoor, maar stelt de status van zijn nummer zo in dat hij pas om negen uur beschikbaar is. Als een klant hem om twintig over acht belt, dan krijgt die eerste een spraakboodschap te horen; zijn oproep wordt automatisch doorgeschakeld naar het toestel van een collega van Thomas die wél kan opnemen. De collega helpt Thomas’ klant verder, of hij neemt een boodschap voor hem aan en stuurt die via de chat naar hem door. Als Thomas om negen uur arriveert, leest hij het bericht en belt zijn klant terug – handig dus.
Een ander voorbeeld: Hylke is via haar vaste toestel in gesprek met een klant maar merkt dat ze de deur uit moet voor een vergadering. Geen paniek: ze kan van haar vaste telefoon gewoon vlot overschakelen naar haar smartphone en het gesprek onderweg verderzetten zonder dat haar klant er wat van merkt. Als ze ‘s avonds huiswaarts keert, zet ze de status van haar nummer op privé - oproepen naar haar vaste nummer worden dan doorgeschakeld naar het Dstny-kantoor.
De voordelen van FMC? Je kunt een duidelijke lijn trekken tussen werk en privé. Je vrienden en familieleden kunnen je als vanouds bereiken op je gsm-nummer, maar je hoeft het niet te delen met klanten, want die bellen wel op je vaste nummer. Het is dus meteen duidelijk of je beschikbaar bent of niet. Je bepaalt zelf de regels en legt ze vast in een app op je telefoon. En je klanten? Die krijgen sowieso iemand aan de lijn.