Dstny werd opgericht in 2008. “Onze focus lag toen op het servicen van middelgrote bedrijven met 20 tot 500 medewerkers. Die markt was onderbediend. Voor grote operatoren was ze te klein, voor telefoonwinkels te groot. Vandaag blijft 90% van de pitch waarmee we in 2008 naar investeerders trokken nog steeds de hoofdzaak van wat we doen. We blijven gefocust op onze doelgroep.” Met succes zo blijkt. In 2015 worden ze uitgeroepen tot Beloftevolle Onderneming van het Jaar. Ondertussen werken er ruim 300 medewerkers, verspreid over kantoren in België, Nederland en Frankrijk. Met een pro forma-jaaromzet in 2019 van € 90 miljoen steeg Dstny uit tot de snelst groeiende cloud- en telecomspeler in de Belgische B2B-markt.
“Dstny is op korte termijn sterk gegroeid. Op een bepaald moment voelden mijn broer en ik dat er iets niet juist zat. De klant staat bij ons centraal en heel ons businessmodel is gebouwd op klantenservice, maar het leek alsof onze mensen die focus wat zoek waren geraakt door de groei. Toen zijn we met hen rond de tafel gaan zitten. Waar wilden we voor staan? Als groep mensen. Wat was nu echt belangrijk voor ons? Zo kwamen we tot de kern van de zaak. Samen hebben we een heel toepasselijke bedrijfsfilosofie uitgetekend: Commitment, Ownership, Respect, Empowerment, kortweg CORE. Geen holle waarden dus. Integendeel. We nemen ze mee in alles, maar dan ook alles, wat we ondernemen. We pakken onze zaken bewust duurzaam en respectvol anders aan – zowel binnen ons bedrijf als naar onze klanten, partners en leveranciers. En zo hoort het ook.”