“We hebben de nodige research gedaan en we geloven dat dit wielersponsorship het merk Dstny nog sterker op de Europese kaart zal zetten en onze naamsbekendheid in onze huidige én toekomstige markten in Europa zal vergroten,” verklaart De Wever. “We geloven net als het wielerteam in talent alle kansen geven, in het belang van een sterk partnernetwerk, in diversiteit en in teamspirit. Ook de ambitie om vanuit onze Belgische roots mee te spelen op internationaal vlak bindt ons. Dit voelde meteen als een goede match. Daarnaast is de wielersport één van de populairste sporten in Europa, vooral in onze huidige markten. En het is ook in de zakelijke wereld onder beslissingsnemers en CEO’s heel populair, wat ons netwerking- en hospitality-opportuniteiten biedt om nog sneller te groeien.”
Met dit co-titelsponsorship is Dstny de eerste Belgische Tech Scale-up die een Belgische profwielerploeg op deze schaal ondersteunt. “We zijn heel fier om de nieuwe co-titelsponsor te zijn van het Belgische UCI WorldTour-team Lotto-Dstny. We hopen ook om het team vanuit onze vergelijkbare startpositie als ‘challenger’ te kunnen inspireren om strategisch-creatief en ‘out of the box’ te denken en te handelen. Ik ben ervan overtuigd dat we door onze krachten te bundelen, allebei een volgende stap kunnen zetten in onze ontwikkeling”, concludeert De Wever.
John Lelangue, general manager van de wielerploeg, toont zich opgetogen over de komst van Dstny als nieuwe partner. “We zijn erg blij met Dstny's sterke engagement, zo vroeg in het seizoen, om de komende twee jaar deel uit te maken van onze ploeg. Dstny en onze wielerploeg zijn een perfecte match van twee Belgische organisaties met internationale ambities. Mede dankzij Dstny zal het mogelijk zijn om opnieuw een generatie jonge Belgische talenten op te leiden. Onze ploeg gaat voor ritzeges in de Tour de France en winst in grote klassiekers”, zegt John Lelangue. “Dit jaar en in de toekomst. Het opleiden van jong talent, bij de mannen en vrouwen, behoort tot ons DNA. Daarom investeren we naast ons WorldTeam ook in onze opleidings- en vrouwenploeg. Door dit partnerschap verwerft Dstny een plaats in de toekomst en geschiedenis van de Belgische wielersport.
Ook Jannie Haek, CEO van de Nationale Loterij, kijkt uit naar de samenwerking met de nieuwe partner. ‘We delen met Dstny onze Belgische identiteit en focus op innovatie. Dstny is een mooi voorbeeld van hoe Belgische technologiebedrijven tot sterke internationale spelers kunnen uitgroeien. We zijn dan ook fier dat we op deze manier kunnen bijdragen aan het verder uitbouwen van dat succes.” De wielerploeg neemt voor Lotto een belangrijke plaats in de marketingstrategie in, maar is tegelijkertijd veel meer dan alleen een reclametool. “Wij hebben in al die jaren prachtige momenten beleefd met de wielerploeg. Dit is een project voor de lange termijn, dat mag duidelijk zijn na 37 jaar. Wij zijn de ploeg dankbaar voor al die mooie momenten en de ploeg is ons ook dankbaar voor de jarenlange steun. We zijn blij dat we met Dstny opnieuw Belgisch talent in de ploeg mogen verwelkomen, geheel in lijn met de filosofie van het team.”