Het gaat best hard voor van de broers Daan en Samuel De Wever. Een tiental jaar na de oprichting heeft het net de prijs voor 'Sustainable growth' weten te pakken in de Deloitte Fast 50, een prijs die vooral betekent dat het al lang en consistent in die ranglijst staat. "We zijn het voorbije jaar nog eens twintig procent organisch gegroeid," zegt Daan De Wever aan Data News. Naar de toekomst toe mag het voor hem nog harder gaan. "We moeten ons de vraag stellen wie we nu echt willen zijn."
En dat, zo blijkt, is niet langer een pure telecomintegrator, maar eerder als een cloud operator. Destiny heeft er de nodige software voor klaarliggen. "We worden vaak gezien als een telco, maar dat is niet hoe we naar onze klanten communiceren. We willen ons vandaag positioneren als een brug tussen IT en telecom. Bedrijven hebben een telecomoperator, een PBX centrale, een IT-leverancier, en dat zijn vaak heel traditionele spelers. Die denken in silo's, met hun eigen producten. Maar dat is niet de toekomst van distributie van IT. We hebben daarom de laatste drie jaar onder de radar gewerkt aan een open platform dat de interactie tussen al die technologieën makkelijker moet maken."
Daan De Wever benadrukt dat zijn bedrijf vooral wil samenwerken met distributeurs en providers. "We ontwikkelen zelf geen technologie. We willen verschil maken in hoe we de technologie naar de klant brengen. Je ziet veel spelers die bijvoorbeeld een hosted PBX gaan ontwikkelen, wij kiezen in tegendeel degelijke, bekende technologieën, en gaan die op een bevattelijke manier aan de klant aanbieden." Hij geeft het voorbeeld van distributeurs die clouddiensten willen verkopen. "Die heeft bij wijze van spreken een catalogus van 101 producten, en de klant wilt hulp om te zien welke van die 101 producten ze kunnen gebruiken. Wij gidsen al jaren bedrijven bij het zoeken naar oplossingen. Wij weten wat er werkt, welke bundels goed samenwerken. De klant moet gevoel hebben dat het honderd procent juist is, zonder dat hij te veel betaalt etc We gebruiken daar ook zware algoritmes voor om de klant meteen te tonen dat product a en product b, dat je die best niet samen aankoopt."